Com podem generar CONFIANÇA?

 

“La Confiança és la creença, esperança o fe de que alguna cosa succeeixi conforme imaginem, o que algú es comporti i actuï d’acord amb el que esperem.”

Des del Gremi estem convençuts de que no és cert  que els clients sempre busquen únicament un preu econòmic.

És cert que el preu del pressupost final és important, però no ho és tot.

Si un client té pensat gastar menys no acceptarà a priori un preu superior. No obstant, hi ha altres factors determinants que poden influir, i molt, en la decisió final:

La confiança és un valor afegit que només tú pots donar.

Psicològicament estaràs guanyant un avantatge sobre els teus competidors en la presa decisió final del client.

Avui parlarem d’algunes maneres de generar confiança.

 confianza3

Els Testimonis

És important que en el teu lloc web i a les teves xarxes socials, incorporis una bona quantitat de fotografies que permetin apreciar la qualitat dels teus projectes realitzats. Transmetràs al client quin és el teu estil, el nivell de professionalitat i la qualitat d’execució.

Incorpora testimonis de clients satisfets, (frases, videos, etc…) Els testimonis han de ser útils i creïbles perquè siguin efectius. Ningú vol escoltar només frases maques dels teus  productes o serveis. Les persones volen saber com ha anat el procés per arribar al resultat final.

A l’hora d’escollir entre diversos professionals, les referències positives d’altres clients segur que faran inclinar la balança.

Tingues en compte que el 72% dels particulars que volen fer una obra o reforma busquen les empreses per internet i poder veure els exemples visuals de la teva feina.

Deixa que el teva feina parli per tú.

 

Els Prescriptors

Els clients que arriben per prescriptors tenen major probabilitat que triïn el teu projecte. La raó és que algú en qui sí que confien els ha recomanat els teus serveis.

Dóna a conèixer la teva empresa entre els teus contactes, familiars i amics, ells són bones referències i pertanyen al teu cercle de confiança, pel que ja  tens la part més difícil  guanyada.

Revisa els treballs per a antics clients. Si vas realitzar un bon treball i van quedar contents amb els teus serveis,  et recomanaràn.

Contacta amb tècnics, arquitectes, aparelladors, estudis d’interiorisme, ells són una bona font de projectes.

Les recomanacions personals d’amics i clients, el “boca-orella” i les opinions que els clients pengen a internet són les formes de publicitat més efectives.

confianza2

La Imatge

Tingues molta cura en els detalls de presentació, que ha de ser absolutament professional en tots els sentits: el teu logo, el teu establiment, la vestimenta i el comportament del teu personal, el teu vehicle, les respostes per correu electrònic, els continguts de la teva pàgina web, la teva papereria, la teva pàgina de Facebook, d’Instagram, de twitter, etc.

Sigues puntual.

Escolta al client. Quan el client se sent escoltat, se sent important. Parlarà més, ens explicarà els seus problemes, reptes, preocupacions, somnis i objectius. Quan fa això i s’adona, ell mateix es convenç que ho fa perquè té confiança amb tu i continuarà parlant, la qual cosa al seu torn generarà més confiança.

Tot això farà que el client faci una valoració de la teva professionalitat.

Si una empresa no té cura en les seves coses, dificilment  ho farà amb les dels altres.

 

Resolució de problemes

Tots sabem que en el procés de les obres de reformes apareixen problemes, que moltes vegades no es poden preveure.

Pel client és molt important la manera de com afrontes la solució.

Treballar de forma serena i ordenada és la base per avançar  i permet actuar de forma assertiva davant l’inesperat.

Sona molt bé sobre el paper però sabem com els imprevistos desmunten els plans establerts. La millor solució és sempre afrontar el problema. Deixa d’etiquetar com a problema cada assumpte complicat, prent-ho com a incidència o repte.

Accepta la responsabilitat total per implementar la decisió. No és el moment de buscar excuses. Quan comets un error, enfronta-ho immediatament i segueix endavant.

Una vegada presa la decisió, tú ets el responsable absolut dels resultats.

De la correcta resolució de les incidències per part de la teva empresa, dependrà la capacitat de generar confiança i això et condicionarà en gran manera l’entrada d’un nou client.

El client agraeix veure com li dones una atenció personalitzada i li  vas explicant l’estat de les obres  i el que estàs realitzant a cada fase del procés de l’obra.

confianza1

Contractes

No entreguis només el pressupost.

No et conformis amb el pressupost signat, no és un contracte.

És signe de confiança i professionalitat que li presentis al client un contracte a signar, on quedin determinats els materials, els treballs a realitzar, els terminis i les formes de pagament.

Un contracte aporta confiança al client i a la teva empresa, tindràs la seguretat de realitzar un treball d’acord a les exigències i pactes fixats per escrit.

Els Agremiats disposeu dels documents de contracte que evitaran molts problemes futurs.

Utilitza’ls.

 

Esperem que us hagi fet pensar una mica aquest post.

Des del Gremi anirem fent periòdicament petits escrits sobre temes d’interès comú.

I recordeu:

AIXO NO HO FA QUALSEVOL

 

Deixa la teva opinió
Digues que t’agradaria que comentessim
serveisagremiats@greincat.cat